Japanski jezik - učimo zajedno - Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno. - Blog.hr

Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

nedjelja, 15.03.2009.

Japanski jezik - učimo zajedno


Image Hosted by ImageShack.us

2. Lekcija - osobne zamjenice,upitne i potvrdne rečenice i još o koječemu


ja (I,me) - wata(ku)shi
ti (you) - anata
on (he,him) - kare

ona (she,her) - kanojo
mi (we,us) - watashi-tachi
vi (you) - anata-tachi
oni (they) - ano hito-tachi


primjeri jednostavnijih upitnih i potvrdnih rečenica:


Miro Prpić: Da li je ono shinkansen ?1
Are wa shinkansen desu ka ?


Image Hosted by ImageShack.us

gore,shinkansen snimljen u prolazu kroz Kyoto,1966. godine i u pozadini
najviša pagoda u Japanu ( i najviša drvena zgrada ) - To-ji iz 796. godine
(Kyoto je osnovan 794. godine) visoka 55 metara;

Takeda-san: Hai,are wa shinkansen desu. / Da.Ono je shinkasen.


Barack Hussein Obama: Ja sam Amerikanac. / Watashi wa Amerika-jin desu.

Miro Prpić: Ja nisam Amerikanac. / Watashi wa Amerika-jin dewa arimasen.
ili Watashi wa Amerika-jin ja arimasen.

Takeda-san: Ano hito-tachi wa gakusei ja arimasen. / Oni nisu studenti.


Takeda-san: Kanojo wa Nihon-jin desu ka,Chugoku-jin desu ka ?
Ona je Japanka ili Kineskinja ?


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić. : Ona je Korejka (Koreanka). / Kanojo wa Kankoku-jin desu.


Miro Prpić: Je li ovo Kobe ili Osaka ?
Koko wa Kobe desu ka,Osaka desu ka ?


Image Hosted by ImageShack.us


Takeda-san: Koko wa Osaka desu. / Ovo je Osaka.


Yamamoto-san: Asoko wa Kankoku-jin desu ka ? / Je li ono djevojka iz
Koreje (Koreanka) ?

Miro Prpić: Da,tako je.Ona je Koreanka. / Hai,so desu.Kankoku-jin desu.

Yamada-san: Kanojo wa Nihon-jin desu ka ? / Ona je Japanka ?

Miro Prpić: Ne,nije.Ona je Koreanka. / Ie,chigaimasu.Kankoku-jin desu.


Miro Prpić: Je li on Japanac ili Kinez ? / Kare wa Nihon-jin desu ka,Chugoku-jin
desu ka ?


Image Hosted by ImageShack.us


Takeda-san: Chotto wakarimasen. / Nisam siguran.


Miro Prpić: Ona je domaćica. / Kanojo wa shufu desu.


Image Hosted by ImageShack.us


Takeda-san: A,so desu ka. / Zar stvarno. ili A tako.


Takeda-san: Kare wa sarariman ja arimasen. / On nije poslovan čovjek.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: A tako. / A,so desu ka.


Takeda-san: Koko wa Hirutonu ja arimasen yo.Koko wa Dai Ichi hoteru desu yo.
Znaš li da ovo nije Hilton.To je Dai Ichi hotel.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: A,so desu ka. / A tako.


Miro Prpić: Are wa shinkansen desu ne. / Ovo je shinkansen,zar ne ?


Image Hosted by ImageShack.us


Tanaka-san: Hai,so desu. / Da,u pravu si.2


Miro Prpić: Kanojo (Kare) wa Nihon-jin ja arimasen ne. / Ona (on) nije japanka,
zar ne ?


Image Hosted by ImageShack.us


Tanaka-san: Hai,so desu. / Da,u pravu si.


Yamamoto-san: Tokyo wa Nihon no shuto desu. / Tokyo je glavni grad Japana.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: Kore wa Tokyo no chizu desu ne. / To je karta Tokya,zar ne ?


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Fukuda-san: Kanai no Chieko desu. / (Ovo je) moja supruga Chieko.


Image Hosted by ImageShack.us


Takeda-san: Osaka no Ryoko Tanaka-san desu. / To je gospođica Ryoko
Tanaka iz Osake.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: Sore wa watashi no okane desu yo. / To je moj novac.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: Are wa kare no ie desu ne. / Ono je njegova kuća.


Image Hosted by ImageShack.us


Miro Prpić: Sore wa honto no kohi desu ne ? / Ono je prava kava zar ne ?

Takeda-san: Ie,chigaimasu.Insutanto desu. / Ne.instant.

Takeda-san: Anata no wa chairo no kaban desu ka. / Je li tvoja torba smeđe boje ?

Miro Prpić: Hai,watashi no kaban wa chairo desu. / Da,moja torba je smeđe boje.

Miro Prpić: Kiiro no kuruma wa anata no desu ka. / Tvoj auto je žute boje ?

Kawaguchi-san: Chigaimasu.Watashi no kuruma wa midori iro desu. / Ne,nije.
Moj je auto zelene boje.

Kawaguchi-san: Asoko no hito wa Nihon-jin ja arimasen. / Ona osoba nije Japanac.

Miro Prpić: Kore wa kyo no shimbun ja arimasen yo. / To nisu današnje novine.


Miro Prpić: Yukiko,ovo je profesor Kawasaki sa sveučilišta u Kyotu. Profesore,
ovo je moja supruga Yukiko./ Yukiko,kochira wa Kyoto Daigaku no Kawaguchi
sensei desu.Kawaguchi sensei,kanai no Yukiko desu.

Yukiko: Drago mi je što smo se upoznali. / Hajimemashite. Dozo yoroshiku onegai
shimasu.

Miro Prpić: Supruga je profesorica hrvatskog jezika. / Kanai wa Kuroachia-go no
sensei desu.

Kawaguchi sensei: A tako ! Drago mi je. / A,so desuka.Dozo yoroshiku.

Miro Prpić: Profesore,ovo je moj sin Florijan.Florijan je student.
Sensei,kore wa musuko no Florijan desu.Florijan wa gakusei desu.

Kawaguchi sensei: A tako.Drago mi je što smo se upoznali.
A,so desu ka.Hajimemashite.


Morishima-san (mladi poduzetnik): Sumimasen.Amerika-jin desu ka ?
Oprostite.Vi ste Amerikanac ?

Florijan Prpić: Ne,nisam. Ja sam Hrvat. / Ie,chigaimasu.Kuroachia-jin desu.

Morishima-san: A,so desu ka. Gakusei desu ka ? / A,tako.Vi ste student ?

Florijan: Da, jesam.Studiram japanalogiju na zagrebačkom sveučilištu.
Hai,so desu.Zagreb daigaku no Nihon gakubu no gakusei desu.


Morishima-san: Naruhodo.Watashi wa kaishain desu yo.Shitsurei desu ga,
Onamae wa ? / A tako.Ja sam zaposlenik u tvrtci.Oprosti što pitam,kako ti
je ime ?

Florijan: Florijan.

Morishima-san: Ya,Florijan-san desu ka.Watashi wa Koji desu.
Morishima Koji.Dozo yoroshiku. / Znači tako gospodine Florijan ?! Ja sam Koji.
Morishima Koji.Drago mi je.

Florijan: Drago mi je. / Dozo yoroshiku.


Miro Prpić: Sumimasen.Koko wa Dai Ichi hoteru desu ka ? / Oprostite, ovo je
Dai Ichi hotel,zar ne ?

službenik na recepciji hotela: Ie,chigaimasu yo.Dai Ichi wa asoko no hoteru desu yo.
U stvari,nije.Dai Ichi hotel je tamo dolje.

Miro Prpić: A,asoko desu ka.Arigato gozaimasu. / A tamo dolje ?! Puno hvala.

službenik na recepciji: Do itashimashite. / Nema na čemu.

...nakon što je naš junak Miro našao hotel trebao se u predvorju hotela naći sa
gospodinom Takedom iz Mitsubishija...

Takeda-san: Shitsurei desu ga,Miro Prpić-san de irasshaimasu ka. / Oprostite,
vi ste gospodin Miro Prpić ?

Miro Prpić: Hai,so desu. / Da, jesam.

Takeda-san: Hajimemashite.Mitsubishi no Takeda to moshimasu. / Drago mi je
da smo se upoznali. Ja sam Takeda iz Mitsubishija.

Miro Prpić: Dozo yoroshiku. / Drago mi je.

Takeda-san: Watashi no meishi desu. / Ovo je moja vizit karta.3

Miro Prpić: A,domo arigato gozaimasu.Watashi no mo dozo. / Puno hvala.
Izvolite moju vizitku,također.


1 Shinkansen (zapadnjaci engleskog govornog područja zovu ga vlak-metak
tj. bullet train,a doslovan prijevod na eng. naziva "shinkansen" bio bio New
Trunk Line)

2 ovo je shinkansen Tsubame (hrv. lastavica),a možete ga vidjeti samo na otoku
Kyushu gdje povezuje Kagoshimu-chuo i Shin-Yatsushiro na pruzi dugoj 138 km;

3 Japanci prilično briju na vizitke ( ja sam uvijek imao neke improvizirane,ništa
posebno),kada vam Japanac daje svoju vizitku,nakon što mu se zahvalite,nikako
ju nemojte,ne daj Bože,spremiti u stražnji džep od hlača;pristojno je uzeti vizitku i
malo ju pogledati,eventualno prokomentirati dizajn,kanjije i tak...


* vidi prethodnu 1.lekciju - učimo zajedno

** kućanica o japanskoj gramatici,međuljudskim odnosima i još koječemu...

- 21:29 - Komento o nokoshite kudasai (10) - Isprintaj - #